zondag 1 augustus 2010

Turbo groenten

De afgelopen weekenden hard aan het werk geweest. Ik ben de lege plekken aan het vullen.
De venkel, spruitkool, prei, boerenkool en rode kool zijn uitgeplant.
Massa's onkruid moesten verwijderd worden. Niet een kruiwagen vol, vandaag waren het er drie!
Ik heb nog het een en ander gezaaid: Chinese boontjes, paksoi en bieten.
Ook kan er enorm veel geoogst worden. De aardappelen zijn er allemaal uit. Hiervoor is de boerenkool in de plaats gekomen.
In de kas doet alles het enorm goed, soms iets te goed. (zie laatste foto van deze blog).
De tomaten worden langzaam rijp, de eerste heb ik al kunnen oogsten. Naast de snackkomkommers die ik in overvloed heb, heb ik nu ook de eerste normale komkommer kunnen oogsten.
De Parijse Markt worteltjes zijn ook klaar. De eerste zijn geoogst. Lekker om ze tussendoor te snacken.
Tja en dan het courgetteprobleem. Die heb ik natuurlijk ook in overvloed. Net als iedereen op het complex. Daar kan ik ze dus ook niet kwijt.
Naast het harde werken moet er ook geluncht worden. Wat is dan lekkerder dan een paar boterhammen met smeerkaas en daarop komkommer. Zo vers van de plant!

lunch in de tuin
mega augurk tussen augurken van normaal formaat...

1 opmerking:

  1. Je kunt de courgette ook in de diepvries doen, voor een soepje bijvoorbeeld!!

    Het courgettenotenbrood al eens geprobeerd??

    Ik vind het erg lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen