vrijdag 13 augustus 2010

BH-waszakjes

Wat hebben BH-waszakjes te maken met een moestuin? In mijn geval alles. Ik wil uit de zonnebloemen graag de pitten oogsten. Het probleem is dat de vogels de pitten ook als ze nog niet helemaal rijp zijn ook erg lekker vinden. Een net over de bloemen gooien is niet handig. Wat wel handig is, zijn de BH-waszakjes. Deze passen mooi over de bloemen. Deze kwamen bij de Action vandaan. Ze hebben een rits en nog belangrijker ze zijn goedkoop!
De zakjes vangen ook mooi de rijpe pitten op die uit de bloem vallen.
Nadeel een zonnebloem is zo hoog daar kan ik zo'n zakje nooit meer overheen krijgen.
Trapje? Iemand?

Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Goed idee!!

    Maar zijn de mazen niet te groot??Op de foto lijken ze groot, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.
    Bij mij mogen de vogels ze hebben, het is een heel mooi gezicht als je ziet hoe ze in de bloem gaan zitten om de pitten eruit te halen!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De pitten vallen er als het goed is niet doorheen. De gaatjes zijn niet zo heel erg groot.
    De vogels krijgen genoeg te eten. De andere zonnebloem is zo hoog daar kan ik echt niet bij.

    BeantwoordenVerwijderen