dinsdag 27 april 2010

Tuinrapen

Vandaag toch even naar de tuin geweest. Ik voel me niet helemaal lekker omdat gisteren de laatste verstandskies is verwijderd. Bukken is eigenlijk helemaal niet zo leuk. Maar ja op de tuin wachtte toch nog wat werk.
De framboos blijft opkomen op de plek waar ik hem weg wilde hebben. Vandaag een nieuwe poging gedaan om alle wortels te verwijderen.
De framboos stond in wat nu bed 1 is.
In bed 1 vandaag gezaaid een half rijtje:
  • Rode kool, Langedijker
  • Spitskool, Express
  • Paksoi
Van deze soorten heb ik expres halve rijtjes gezaaid, zodat ik deze later kan uitplanten op een betere afstand. Een half rijtje is waarschijnlijk meer als genoeg voor ons. Ik heb liever wat minder van 1 soort en wat meer verschillende soorten waardoor de oogst wat verder verspreid is en er wat meer variatie op het bord heb.

En 3 hele rijtjes tuinrapen, ronde witte roodkop gezaaid.
Volgens mij zijn tuinrapen hetzelfde als meiknollen. Maar daar kan ik me in vergissen. Er worden zoveel namen door elkaar gebruikt dat ik het af en toe kwijt ben. Ik zie wel wat er op komt.
Wat ik alleen nergens kan vinden is of raapstelen en tuinrapen hetzelfde is. Je oogst alleen wat anders van dezelfde plant. Of vergis ik me hierin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten