donderdag 29 april 2010

Papaver, courgette en pompoen

De temperaturen 's nachts zijn inmiddels boven het vriespunt. Ik heb het daarom vandaag aangedurfd om de courgette en pompoen buiten te zetten. De courgette en pompoen waren eerder uit zaad opgekweekt en hadden inmiddels een erg grote plek op de vensterbank nodig.
Ook het derde zaadje bleek ontkiemt te zijn. Die weer mee terug naar huis genomen. Die krijgt een vriendinnetje van me, zodra deze plant groot genoeg is.

Vandaag ook de Papaver somniferum 'Maxi' gezaaid. Het gaat mij om het zaad ook bekent als maanzaad!
Deze plant heeft wat koelere temperaturen nodig om te ontkiemen (onder de 20 graden). Aangezien het de komende dagen wat koeler wordt leek het me handig om die nu uit te zaaien.
Ben benieuwd want de bloemen van deze soort zijn ook erg mooi.

Verder een tuinslang gelegd van de kraan naar de regenton. Ik vul in droge periodes de regenton met kraanwater. Het water kan op deze manier even opwarmen. Dat schijnt beter te zijn voor de planten. En de ton was al bijna leeg!

Ook een deel van peulen, capucijners en erwten beschermt met een net. De andere kant van het klimscherm moet ik nog voorzien van een net. Aan de kant van het net heb ik de omgekeerde potjes en flesjes inmiddels verwijderd. De planten zijn al redelijk groot en pasten eigenlijk niet meer onder deze beschermkapjes.

de aardbeien worden al groter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten