donderdag 22 april 2010

Groenten, gekookt of rauw?

Ik had de vraag hoe ik mijn capucijners eet. Het antwoord is lastiger te geven als gedacht.
Zelf eet ik ze het liefst gekookt met gebakken aardappeltjes en een stukje vlees. Maar als je voor twee mensen kookt en er een niet van gekookte groenten houdt, wordt het lastig.
Veel groenten verwerk ik om deze reden in een salade, worden geroerbakt of kook ik kort zodat er een "bite" behouden blijft. Ja dan mag koken ineens weer wel. Snappen jullie het nog? Ik af en toe niet namelijk.
Voor de meeste groenten heb ik inmiddels wel een of meerdere recepten die ik op deze manier toch op tafel kan zetten.
Maar voor die capucijners heb ik nog geen oplossing. Althans als ik niet twee maaltijden wil koken. Vorig jaar heb ik ze lekker zelf opgepeuzeld.
Dus dit jaar ga ik toch maar eens op zoek naar recepten met capucijners die we hopelijk beide lekker vinden.

De recepten zullen op deze blog verschijnen zodra ze gemaakt en goedgekeurd zijn. Dat scheelt weer schriften vol met recepten schrijven.

Om het bovenstaande in perspectief te plaatsen, ik vind gekookte andijvie ook helemaal niets. Maar rauw verwerkt in een stamppot vind ik (en hij ook) het heerlijk. Zo hebben we allemaal wel iets wat we echt niet zo heel erg lekker vinden.

O, ja lekkere recepten met capucijners zijn welkom. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten