dinsdag 6 april 2010

Lente

Vandaag ben ik begonnen aan de lijst van werkzaamheden.
Het aardbeibed en het knoflookbed zijn onkruidvrij. Ik schoffel niet als het niet nodig is. Dit maakt de grond los waardoor nieuwe zaden de kans krijgen om te ontkiemen. Ik zit dus op mijn knietjes in de tuin om de boel schoon te krijgen.

Ook rond de bessenstruiken staat geen onkruid meer. De mest die ik eerder dit jaar heb gestrooid zorgt echt voor meer onkruid. Maar ja de planten hebben het ook nodig.
Ook rond de frambozen en de rabarber ziet het er netter uit.

Vandaag gezaaid:
  • Winterwortel, berlicum 2
  • Zomerwortelen, Rainbow F1
De wortelen zijn gezaaid tussen de uien om ongedierte op afstand te houden.
De eerste rode uien piepen al boven de grond uit!

de rabarber schiet de grond uit

de kruisbes heeft nu echte blaadjes

de eerste aardbeitjes

Ben nog niet verder gegaan met het afbreken van de kas. Iets te veel gedaan van het weekend. Daardoor ben ik erg moe en heb geen zin in zo'n vermoeiende klus zoals het afbreken van een kas. Hopelijk voel ik me van de week beter.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's! En geen wonder dat je wat moe bent: je hebt zo te lezen ook flink wat werk verzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn andere hobby is fotografie. Ik heb voor het eerst sinds lange tijd mijn andere camera weer eens meegenomen naar de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen