donderdag 22 september 2011

Te donker

In deze donkere dagen die langzaam richting het einde van het jaar gaat zit ik toch met een klein probleem.
In de tuin staan nog voldoende groenten die ik kan en moet oogsten. Dat wil je doen vlak voor je ze gaat eten.
Ook staan er in de kassen nog voldoende planten die af en toe een slokje water wel zouden waarderen.
Maar tegen de tijd dat ik uit mijn werk ben en gegeten heb, is het buiten al donker.
Ik zou de boel kunnen omdraaien door direct na het werk naar de tuin te gaan. Ik heb echter de neiging om direct op mijn knieen te vallen en met mij handen in de aarde te willen vroeten. Niet handig in mijn nette kleding.
De afgelopen dagen heb ik dan ook vooral thuis klussen gedaan.
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst appelstroop gemaakt. Ik heb het nog niet geproefd. Ik wacht met het plaatsen van het recept hierop.
Gisteravond heb ik van resten kool en wortel en andere ingrediƫnten loempia's gemaakt.
Dat recept zal ik hier binnenkort neerzetten. Ze staan nu nog in een oud receptenschriftje wat ik niet bij de hand heb. Ik heb ze eerder gemaakt en eigenlijk is het helemaal niet moeilijk en wel heel erg lekker.

Kortom er staan nog een aantal recepten te wachten op publicatie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten