maandag 12 september 2011

Herfst

Afgelopen weekend druk bezig geweest om de tuin winterklaar te maken.
De bedden met worteltjes zijn opgeruimd. Alles wat eetbaar is, is uiteraard mee naar huis genomen.
Alle spitskolen zijn ook mee naar huis.
De bedden met bonen zijn in zijn geheel opgeruimd. Ik had de afgelopen dagen alles al geoogst. De opbrengst viel wat tegen door het natte weer. De rekken zijn afgebroken en de netten opgeruimd.
De boerenkool is bevrijd van het vele onkruid. 

In de bedden waar nu niets in staat hoef ik de komende weken alleen een drietand doorheen te halen.

Iets wat ik echt nog wil doen voor de vorst is het bedekken van de resterende paden met houtsnippers. Het scheelt me enorm veel tijd en werk als de paden gewoon bedekt zijn met anti-worteldoek en houtsnippers.
Een deel van de tuin is op die manier al gedaan. Alleen het nieuwe stuk nog niet helemaal. Dat deel ziet er dus erg rommelig uit.
Als iemand houtsnippers weet te liggen in de buurt van Soesterberg dan hou ik me aanbevolen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten