woensdag 12 mei 2010

Asperges in honing-gembersaus

Ik heb geen asperges in de tuin maar wel een overvloed asperges in mijn koelkast. Het klassieke recept heb ik dit jaar al een keer klaargemaakt en een variatie daarop ook.
Maar met 5 kg asperges kan ik de komende dagen wat recepten uit proberen.
Deze kwam ik afgelopen zaterdag tegen in het AD. Ik heb hem echter wat aangepast. Van oorsprong werd er kipfilet bij gegeten. Ik wok ze mee. Dat leek me handiger.

Ingrediƫnten voor 2 pers:
  • 2 kipfilets
  • 0,75 - 1,0 kg witte asperges
  • 1 el honing
  • flinke scheut gembersaus
  • olijfolie
  • zout
  • peper
Schil de asperges en snijd ze in stukken van 3 - 4 cm. Bewaar de kopjes apart.
Snij de kipfilets in kleine blokjes. Verhit de olijfolie in een wok en roerbak de kipfilet op een hoog vuur bijna gaar.
Voeg de asperges (zonder de kopjes) toe wanneer de kipfilet bijna gaar is.
Voeg na 5 min de kopjes, honing en gembersaus toe en karamelliseer het geheel. Breng op smaak met zout en peper.
Serveer met rijst.


Bron: AD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten