vrijdag 4 februari 2011

Zaaien I

Vandaag de eerste zaadjes in de grond mogen doen. Paprika en pepers ontkiemen traag. Vandaar dat ik die nu al gezaaid heb. En dan alleen de eerste soorten die het vorig jaar heel slecht deden. Ik heb nog reserve achter de hand.
Ook kon mijn nieuwe zaaibakje eindelijk ingewijd worden. Ik heb deze gekocht bij de Wiltfang. Ik kan hierin 49 zaden ineens ontkiemen. Water geef je in de onderschaal.
Wanneer de plantjes groot genoeg zijn duw je de schaal door en kan je de plugjes makkelijk pakken. Althans dat is het idee.

Ik heb de gaatjes genummerd omdat ik anders echt vergeet wat waar staat.

7a Paprika Purple Bell
7b - 6a Paprika White Bell
6b - 6f Paprika Yolo Wonder
6g - 5d Cayennepeper
5e - 5g Peper, spaanse gele

Nog 4 rijen vrij. Maar die vul ik de komende weken wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten