donderdag 3 februari 2011

De zaden zijn binnen!

Ik kan echt aan het werk!
Toen ik gisteren thuis kwam stond er een doos van Garantzaden voor me klaar. Met daarin alle bestelde zaden, een pootstok, onkruidsteker en een anti-insectennet.
Gisteravond direct de bestelling gecontroleerd en op volgorde in mijn bakje gedaan.

Mijn zaaischema is het bakje. Het is een afsluitbare container waarin ik scheidingstabjes heb gemaakt. Ieder tabje is een maand. En daarachter komen de zaden die ik die maand kan/ moet/ wil zaaien.
Zo'n papieren variant had ik wel, maar ik blijk daar weinig naar te kijken. Vandaar deze methode.

Van het weekend onder glas (buiten) maar eens wat spinazie en veldsla zaaien. En binnen denk ik dat ik begin met aubergine en paprika. Die waren vorig jaar erg traag.
Ik heb er zin in!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk je Post is gewoon aanstekelijk ,ik ben ook al aan het kijken wanneer we weer kunnen voorzaaien en jou idee van het zaaischema bakje is ook super .

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik heb de zaden ook binnen, en volgens de maan-kalender was de 31ste een goeie dag om paprika te zaaien, dus ook zo gedaan. 4 soorten heb ik nu gezaaid.

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen