zondag 13 februari 2011

Aardperen, wie o wie?

Om direct maar met de deur in huis te vallen. Zijn er mensen die kleine aardperen willen hebben om te poten?
Ik heb vandaag geoogst en er zitten een paar mooie kleine aardperen bij die te klein voor consumptie zijn maar wel kunnen uitgroeien tot een mooie plant.
Je kunt ze komen ophalen of ik kan ze verzenden (verzendkosten zijn voor de afnemer).

Tip zet aardperen nooit zo in de tuin. Ze gaan woekeren (of je moet een tuin vol met die dingen willen hebben...). Ik heb ze zelf in een ingegraven, geperforeerde cementkuip staan. En daar doen ze het goed, gezien de opbrengst.

De totale oogst was vandaag:
  • prei 300 g (schoongemaakt)
  • pastinaak 940 g
  • aardpeer 1950 g!!!!

de oogst van vandaag

Vandaag verder de koude bak gespit en daarin direct gezaaid:
  • parijse wortel en radijs (mengsel zodat ik de wortel minder hoef uit te dunnen)
  • lente ui
Bed 3 waarin uien komen is ook gespit.
De tegels die in de weg lagen voor het verplaatsen van de kas zijn weggehaald.
Voor de koude bak een polycarbonaatplaat doormidden gesneden. Met 6 stenen blijft de boel hopelijk op de plek liggen.
de afgedekte koude bak
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Hoi Hoi even een vraagje over deze zin parijse wortel en radijs (mengsel zodat ik de wortel minder hoef uit te dunnen) heb je de wortel en de radijs zaden gemengd of heb je er ook nog losse zand bij toegevoegd .

    Je bent al een eind op weg met je tuin ,ik ben al wel beginnen te zaaien .

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee dat heb ik nog nooit gedaan.
    Ik meng wortelzaad met radijszaad. De radijzen zijn na 4 weken klaar om te oogsten. En daardoor maak je ruimte voor de wortelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou graag wat aardperen willen planten in mijn moestuin. Hoe kan ik je het beste bereiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. op de over mij pagina staat mijn e-mail adres.
    oceanonix@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen