zondag 20 februari 2011

Glazen kas

Ik vond het vandaag te koud om nog een bedje te spitten.
In de glazen kas lag echter ook ook nog een bult werk te wachten. De grond zat vol met wortels, zwammen en was zwaar uitgedroogd.
Onder deze laag grond bleek plastic te liggen. Waarschijnlijk om wortels van buiten, buiten te houden. Dat lukte duidelijk niet. Ook bleken er grote ladingen slakken zich in de vouwen schuil te houden. Ik heb zowel het plastic als de slakken er helemaal uit weten te krijgen.
Verder is daardoor de hele grond een keer gehusseld geweest. Spitten was niet nodig om dat het allemaal losse uitgedroogde aarde is. Wel een groot deel van de wortels daarbij verwijderd. Daar ga ik alleen maar last van hebben.
Om wat meer structuur in de grond te krijgen is er 50 kg compost bij gegaan. En tenslotte 20 liter water met plantenvoeding. De grond was zo droog dat het water bleef drijven. Dat doe ik volgende week nog maar een keer.

Ik denk dat ik er nog een lading compost bij mag en koemestkorrels. Ik zou niet weten hoe ik de grond op een andere manier weer vitaal kan krijgen.

In diezelfde kas ondertussen wel twee rijtjes rucola gezaaid en drie rijtjes spinazie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten