zondag 19 september 2010

Mosterd

Door het natte en onvoorspelbare weer heb ik besloten dat de mosterd geoogst mocht worden.
Eigenlijk zijn de zaden nog iets te groen. Maar drogen doen ze buiten nu toch niet. Kortom de helft van de planten verwijderd. Van al die planten de zaaddozen verwijderd.
Die zaaddozen moeten nog even drogen en dan kan ik die weer allemaal uitpakken. Mochten iedereen nu denken dat ik echt geen andere hobby's heb, ik heb echt meer als voldoende te doen. Maar ja ik ben ergens aan begonnen en dat moet je het ook afmaken.

Ik heb pas de helft van de planten geoogst omdat ik nog meer klussen in de tuin had. Zoals het verwijderen van de buitentomaten. Het opschonen van het pompoenbed. Waarbij ik de toppen uit de plant geknipt heb. De pompoenplant (naaktzadig) begon er zielig uit te zien. Maar er hangen nog een paar pompoenen aan die nog moeten rijpen.

Ook wat borlottibonen geoogst. Ook die liggen op de vensterbank te drogen.
De katten zijn dan ook echt niet blij met me. Ze dachten echt dat ze het alleenrecht op de vensterbank hadden. Daar waren ze in het voorjaar toch al achter dat, dat zeker niet het geval is? ;-)


De zaaddozen van de planten halen, daar kan je beter bij gaan zitten
De oogst, althans het halffabrikaat
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten