zondag 26 september 2010

In de bonen

Gisteren heb ik de boontjes geoogst. De droogbonen wel te verstaan. Deze moeten nu allemaal gedopt worden. Door het natte weer hebben ze niet aan de plant kunnen drogen en heb ik ze eerder van de planten moeten halen.
De opbrengst van de bruine en de witte bonen valt erg tegen. Ik denk dat ik meer zaden de grond in heb gedaan als de opbrengst was. Dat gaan we volgend jaar nog een keer proberen. Kijken of ik er dan meer aan overhoud.

Ook heb de bonen dit jaar laten klimmen over de gaas. Ook dat doe ik volgend jaar niet meer. De borlotti of kievitsboon klimt niet zo makkelijk tegen gaas. Volgend jaar dus een bonenrek van stokken.

De opbrengst van de borlotti is wel goed. Ik heb de zaden vorig jaar uit Italiƫ meegenomen. In Italiƫ wordt deze boon in stoofschotels gegeten. Deze boon ziet er schitterend uit. Wit met paars of roze vlekken. Nu hopen dat hij ook lekker smaakt.

Maar voorlopig zit ik nog te doppen en moeten de bonen goed drogen.

Borlotti of kievitsboon

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten