zaterdag 8 januari 2011

Bali het eiland van de goden

Ik ben wat laat met mijn beste wensen. Maar daarom zijn ze niet minder gemeend.
De afgelopen weken heb ik samen met mijn schat op Bali doorgebracht. De koude hier hebben we daarom mogen missen. We waren net op tijd weg om de enorme hopen sneeuw en kou volledig te missen. Niet verkeerd dacht ik zo.
Bali heeft een heerlijk klimaat. Doordat het eiland een redelijk constante temperatuur heeft en overvloedig water worden daar de heerlijkste dingen verbouwd. Van tropische vruchten tot tomaten. Van exotische groenten tot witte kool. Ze hebben het allemaal.
Bij iedere gelegenheid hebben we de heerlijkste verse fruitsapjes mogen drinken. En ook het eten was was niet te versmaden. Om de vingers bij op te eten. Heerlijk.
Door deze zonne- en vitamineboost jeuken mijn vingers enorm. Ik heb zin om aan de slag te gaan in de tuin.
Maar zover is het nog niet ben ik bang. De zaden zijn besteld en komen hopelijk snel binnen.
Dan kan het grote voorzaaien op de vensterbank beginnen. De kas verplaatsen, enzevoort, er is meer als genoeg te doen. Maar dan moet de boel buiten wel ontdooid zijn.

En na zo'n vakantie ga ik toch eens in de verschillende gidsen kijken wel tropische vruchten ook de winter overleven in mijn niet verwarmde kas. Kiwi? Passievrucht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten