zaterdag 29 januari 2011

Ramen zemen

Ondanks dat het vroor ben ik vandaag toch naar de tuin geweest om wat klussen te doen. De oude kas die van mijn buren is geweest had behoorlijke groene ramen. Die heb ik met ijskoud water, het enige wat voorhanden was, gezeemd. De groene aanslag ging er wonderlijk genoeg nog af ook.
Omdat ik mijn kas van plastic nog wil verplaatsen moest deze nu echt leeggehaald worden. Dus in de glazen kas de planken schoongemaakt en die voorzien van de spullen uit de andere kas.
Een paar planken van een oud kastje in de nok van de glazen kas gelegd. Hier kan ik spullen opleggen die ik niet direct dagelijks nodig heb.
Ook het grote gereedschap heeft groot deels al een plekje gekregen in de glazen kas.

Een van de regentonnen lag op zijn kant. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om die helemaal leeg te gooien. Die staat nu nog op zijn kop in de compostbak. Er zat allemaal aarde in en resten van planten. Dan kan ik ook die in het nieuwe jaar schoon gaan gebruiken. Al moet die klomp onderin daarvoor nog wel even ontdooien.....

de glazen kas die van de buren is geweest
de kas enigzins opgeruimd
de stellingen

1 opmerking:

  1. Ha Nonix, altijd leuk om jouw postings te lezen. Ik heb zelf ook een knollentuin, en ben gisteren ook een poosje geweest. Takken knippen die nog lagen van het snoeien van de braam, framboos en bessenstruiken. verder niet veel te doen daar...Jammer, want ik popel al weer. Wel al wat gezaaid op de vensterbank. Misschien wat vroeg, maar als het van die lange slappe plantjes worden begin ik later nog wel een keer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen