dinsdag 11 januari 2011

De oogst van ....

Het nieuwe jaar is gestart en de eerste oogst is alweer binnen. Het werd dus tijd om een nieuw tabblad aan de blog toe te voegen: http://oceanonix.blogspot.com/p/de-oogst-van-2011.html
Dit jaar ga ik deze hopelijk beter bijhouden als vorig jaar. Hoe dan ook ga ik het iets anders doen. Het is niet alleen handig om te weten hoeveel van wat ik allemaal oogst heb maar ook wanneer ik kon oogsten. Om dit allemaal in de blog bij te houden is niet zo handig met terugzoeken.
Dus vandaar dat ik op het verse tabblad ook data ga toevoegen wanneer ik wat en hoeveel heb geoogst.

Afgelopen weekend was grond zo waar al ontdooid en kon een deel van de pastinaken geoogst worden. Dat is een stuk eerder als vorig jaar. Toen kon ik pas eind maart, begin april oogsten. Tot die tijd was de grond namelijk stijf bevroren. Zo zie je maar dat je ook vroeg in het nieuwe jaar kan constateren dat het ieder jaar anders is.

De prei moet ik dit jaar een stuk eerder zaaien. De preitjes die er nu staan zijn erg klein. Ik kon dan ook een half bed oogsten om een beetje een maaltijd te hebben. Maar dat maakt het niet minder lekker.

Het blijft voorlopig nog heel even zacht. Dus van het weekend kan ik de rest van de pastinaken oogsten en voor het eerst aardperen oogsten. Was het maar vast weekend........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten