dinsdag 7 mei 2013

Foto's

Gisteren had ik geen foto's paraat om bij de blog te plaatsen. Nu wel. Gisteravond moest de tuin een slokje water krijgen. Direct de camera meegenomen.
Ik zet de planten in de kas altijd een beetje vreemd neer. Ik heb die methode afgekeken bij mijn schoonvader die dit al heel lang doet.
Je graaft een gat om de plant neer te zetten. Doe in dat gat wat potgrond en bemesting. Zet de plant neer zodanig diep dat er een pot over het wortelstelsel kan staan. Zet de pot in het gat erbij op de wortels. Maak het gat dicht waarbij de pot met de bodem goed stevig in de grond blijft staan.
Water geven doe ik via die potten. Het water komt direct bij de wortels en je krijgt een klein water reservoir. Ook meststoffen (koemestkorrels) leg ik in die pot waardoor met het watergeven er iedere keer een klein beetje voeding meekomt.
De rest van de grond in de kas blijft hierdoor droog waardoor er minder onkruid opkomt.
 
Ik was zaterdag voor het laatst in de tuin geweest. De boel groeit nu echt ongelooflijk hard.
De druif in de kas heeft ineens grote bladeren. De bessenstruiken staan nu in vol in het frisse licht groen blad.
De spinazie krijgt nu echte blaadjes en is snel oogstbaar. Ook de radijzen zag ik al met een rood puntje boven de grond uitpiepen.
 
Het warme weer doet goed zijn werk!

 
Glazen kas met tomatenplanten

Plastic kas met komkommer en paprika

Asperge bijna in de bloei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten