zondag 19 juni 2011

Watermanagement


Er is de afgelopen dagen voldoende regen gevallen. De regentonnen zijn daardoor aardig vol geworden. Omdat ik het zonde vind om kraanwater te gebruiken heb ik alles wat ik aan emmers had ook gevuld met water zodat de tonnen weer verder kunnen vol regenen. Zo heb ik voor de kassen de komende tijd geen kraanwater nodig. Beter voor de planten en het milieu!

Door het natte weer heb ik niet veel kunnen doen. Ik heb alleen wat kropjes sla en komkommers kunnen oogsten.
Vandaag wel even een uienbed opgeschoond en zat nogal wat onkruid in. Want dat groeit nu ook fantastisch.

Tevens is het tijd voor een aardappel-update. Op 17 april zijn de aardappelen de grond ingegaan. Daarbij ben ik ook een experiment gestart. Een aardappel (Premiere) in een wasmand. Iedere keer als het loof van de plant zich boven de grond liet zien werd de plant weer bedekt onder een laag aarde. Dit met als bedoeling om de oogst te vergroten. Wat de opbrengst is weet ik nog niet. Maar de plant is inmiddels aardig groot geworden. Nog even wachten en dan kan er daadwerkelijk geoogst worden.
Ik ben benieuwd.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten