zondag 3 april 2011

Gordijnen opgehangen

Van het weekend veel kunnen doen.
De laatste bedden omgespit.
Uit het aardbeienbed het onkruid verwijderd en de grond voorzien van turf. Ik had iets te weinig, dat regel ik komende week wel weer.
In de plastic kas het onkruid verwijderd.
Een paar bedden voorzien van borderrand.

Gezaaid:
  • Prei (onder glas)
  • Zomerwortel met radijs
  • Pastinaak
  • Lente-ui
En tenslotte de gordijnen opgehangen. Bij de Ikea de goedkoopste stof gekocht die ik konden. Daar twee banen van gemaakt van 75 cm breed en 12 m lang. Die gebruik ik om, om het bed met de uien en de wortel te zetten. Dit om de wortelvlieg niet bij de wortels te laten komen. Deze wortelvlieg kan blijkbaar niet hoger als 50 cm vliegen. Dus een afzetting die iets hoger is als 50 cm zou de wortelvlieg op afstand moeten houden. Dat kan met glas, planken maar ook een stuk stof.
Ben benieuwd hoeveel commentaar ik ga krijgen op de stofkeuze van mijn mede tuinders.....


aardbeienbed met turf

de gordijnen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten