dinsdag 20 juli 2010

Pesto-deelblokjes

Ik heb meer als voldoende basilicum in de tuin staan. De oogst staat nu op 425 g en ik ben nog niet klaar.
Van de normale groene basilicum ben ik daarom pesto aan het maken.
Ik haal daarvoor de blaadjes van de steeltjes. En pureer alles met parmezaanse kaas, pijnboompitten, knoflook en weinig olie.
Dit mengsel smeer ik in een ijsblokjeshouder (of mini-muffinvormpjes) en vries dit in. De volgende dag kan je de blokjes in een normaal diepvriesbakje doen.
Je hoeft niet direct alles op te maken en je kunt de pesto gedoseerd aan je gerechten toevoegen.
Na ontdooien kan je meer olie toevoegen om het smeuïger te maken. Tijdens het invriezen wil ik niet te veel olie in de pesto hebben omdat dit het bevriezen bemoeilijkt.

pesto in de muffinvorm
de pesto-deelblokjes
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten