zaterdag 5 juni 2010

Water geven

Vanavond even naar de tuin geweest. Redelijk laat voor mijn doen. Ik heb de laatste dagen in het zonnetje te hard staan werken. Met als gevolg dat ik daar weer hoofdpijn aan overhield. Niet handig omdat ik dat al genoeg heb.

Vanavond nog een stuk pad geschoffeld. Het gezamenlijke pad met de buren stond nog vol met onkruid waaronder veel gras. De slakken vinden dit wel handig, ik niet zo. Bijna alles is nu weg, op wat hardnekkige stukjes na.

Het viel me vanavond op dat veel mensen in het complex enorm veel water aan de planten geven. We hebben hier zandgrond die op 4 cm diepte nog best vochtig is. Ik geef dus niet zo veel water. Alleen de plantjes die nieuw zijn en dus nog geen wortels hebben. En de nieuw ingezaaide bedden. Dit om het ontkiemen een beetje te helpen.
De kas krijgt uiteraard wel water maar niet met de sproeier maar met de gieter. Ik heb een regenton staan waaruit ik genoeg water kan pakken. En de kas krijgt ook niet iedere dag water, om de dag is op dit moment nog voldoende. Ze dragen nog geen vruchten, wanneer dit wel het geval is ga ik wel iedere langs om water te geven.
Ik wil tenslotte sterke planten die tegen een stootje kunnen. En hun voedingsstoffen uit de bodem halen.

Vandaag verder nog wortels ingezaaid. De wortels die ik eerder had ingezaaid komen nauwelijks op. Waarschijnlijk heb ik dit toch iets te vroeg gedaan. Een verbeterpunt voor volgend jaar!

De oogst voor vandaag:
10 aardbeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten