zaterdag 6 maart 2010

Knoflook

Vorig jaar had ik wat eentenige knoflookbollen in de tuin gezet in de hoop dat deze zich zouden vermenigvuldigen. De bollen kwamen bij de Lidl uit het groenteschap. Veel hoop dat het zou lukken had ik niet. En inderdaad vorig jaar gedurende het seizoen zijn ze niet opgekomen.
De tenen van de normale knoflook kwamen keurig op maar die dus helaas niet.
Tot mijn grote verbazing begonnen in oktober op de plek waar ik in de lente van 2009 die bolletjes had begraven groene puntjes boven de aarde uit te komen. Kortom ze doen het wel.
Helaas staan ze dit jaar enorm in de weg voor de nieuwe kas. Vandaag met ruim aarde de plantjes opgegraven en op een nieuwe plek neergezet. Hopelijk blijven ze het doen.
En anders waag ik een nieuwe poging door dit najaar opnieuw wat van deze bolletjes te begraven.

De verplaatste knoflookplantjes

Verder vandaag de Marokkaanse munt uit de tuin verwijderd. Ondanks dat deze in een pot was ingegraven dreigde deze plant te gaan woekeren. Omdat er al nieuwe plantjes zichtbaar waren heb ik het hele wortelstelsel in een grote terracottapot met schotel op een zonnige plek gezet . Alle oude takken verwijderd.
Ook de gewone munt die in het najaar is opgegraven opgeschoond.Ook deze begon te woekeren en begon mijn kas in te groeien. Conclusie munt moet je echt niet in je tuin zetten zelfs niet met pot. Dat is vragen om moeilijkheden. In een pot doen ze het prima.
In de kas de overwinterende hangaardbeien opgeschoond en een nieuwe plant voorzien van een eigen pot.

Bed 6 en bed 7 voorzien van oude paardenmest. En bed 5 aangeharkt.
Afhankelijk van welke planten er in een bed komen voorzie ik de bedden van paardenmest, compost of niets. Doordat ik de komende jaren ga doorschuiven worden alle bedden om het jaar voorzien van mest.
Het gezamenlijke pad geschoffeld en de bladeren verwijderd. Dan ziet dat er ook weer netjes uit.
Kortom veel gedaan. Het weer was dan ook heerlijk om lekker veel te kunnen doen.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten