donderdag 18 maart 2010

De eerste echte lentedag!

En daar word ik blij van! Dus op tijd naar de tuin om te werken.
En al snel kon de trui uit.
De laatste paaltjes zijn voor nu de grond ingeslagen!
Nu nog borderrand, antiworteldoek en houtsnippers aanbrengen.


de tuin met heel veel paaltjes!
Verder in bed 2 uien gezaaid:
  • Piroska rood
  • Centurion (gele uien)
  • bosuien
  • zilveruien, Allium cepa, Allervroegste Wonder
Tussen de rijen ruimte gelaten voor wortelen en pastinaak. Die zaai ik later wanneer de temperaturen 's nachts ook wat hoger zijn.

de paaltjes die de uien markeren

Na deze werkzaamheden de tijd genomen om met een kopje thee in de zon te zitten. Heerlijk!

Edit 18:30 uur:
Grotere planten van de vensterbank doorgeschoven naar de keuken in potjes (o.a. broccoli en verschillende tomaatsoorten).

Nieuw gezaaid:
  • Ananaskers
  • Tomatillo vallisto
  • Tomaat voyage
  • Aubergine Rotonda bianca sfumatarosa
De laatste drie besteld bij Diana's mooie moestuin

2 opmerkingen:

  1. Leuke blog! Tomaat voyage, dat klinkt goed. Volgens mij gaat het heel mooi worden met anti-worteldoek en houtsnippers. Ook prettig in regenachtige periodes, dan hoe je niet door de modder (en ook handig als je per ongeluk met je goede schoenen naar de tuin bent gegaan).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn voornaamste reden is het onkruid wieden op de paden. Dat kostte me best veel tijd vorig jaar.
    Het voordeel is nu dat ik mooie bedden heb die ik ieder jaar kan doorschuiven.
    En dat van die schoenen is inderdaad wel handig. Al is het op slippers naar de tuin gaan nooit echt handig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen