zondag 27 januari 2019

Alive and kicking

Het is erg lang geleden dat ik hier een blog gepost heb. Ik had even geen zin om de recepten hier bij te houden. Ik heb nog steeds een moestuin waar ik met heel plezier kom. Daarnaast kook en bak ik nog steeds met veel plezier en loop ik graag hard. Wat hebben die zaken allemaal met elkaar te maken en waarom dan deze blog nieuw leven inblazen?
Gedurende het hardlopen kom ik constant afval, meestal plastic, tegen. En daar ben ik mij meer en meer aan gaan ergeren. Alleen ergeren schiet niet zo op. Dus ik ben er wat aan gaan doen. Als ik aan het uitlopen ben dan pak ik het afval op en doe het of onderweg in de afvalbak of thuis. Zelf gooi ik niets van mij af. Ik vind dat echter niet genoeg. Ik probeer thuis en onderweg mijn hoeveelheid plastic te verminderen. En zo kwam ik op de zero waste sites. En ik kom daar ook een boel onzin tegen. Vandaar het nieuwe leven van deze blog. Dit is mijn zoektocht naar wat wel en wat niet werkt.

Ik begin met de zaken die ik al deed en die blijkbaar goed werken voor mij.'
Omdat ik een moestuin heb, gebruikte ik weinig van die plastic tasjes voor groenten- en fruit. Als ik oogst in de moestuin gebruik ik herbruikbare wasbare zakjes. Deze heb ik ooit gekocht bij een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten. Ik neem ze ook mee naar de markt, supermarkt en groentenwinkel. Vul daar de zakjes met de gewenste groenten en fruit. Niemand die het raar vind. Het scheelt best veel plastic wat je eenmalig gebruikt en wat niet hergebruikt kan worden. Uiteraard ben ik kritischer geworden in datgene wat ik koop. Dus voor mij geen komkommers meer verpakt in plastic of appels per 4 verpakt. Ik kijk wat er los verkocht wordt en koop dat.
Dit werkt voor mij prima.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten