zondag 18 mei 2014

Onverwachte gast

Zo van het weekend iedere dag even naar de tuin geweest. Dat ging met wat moeite. Ik heb al jaren migraine die ik redelijk onder controle weet te houden met anti-migraine middelen. Het is niet ideaal maar ik kan meestal redelijk functioneren. Tot nu. Ik heb last van het beleid van onze overheid. In plaats van mijn normale medicijnen kreeg ik een generiek medicijn van een andere fabrikant. Helaas werken deze ondanks dezelfde werkzame stof net niet. Gevolg 1,5 dag uitgeschakeld. Zonde van de tijd.

Vrijdag op halve kracht toch naar de tuin geweest. Vriendlief is alle dagen meegegaan om paden aan te leggen. Dat klus(je) schiet al aardig op.

Zelf neem ik iedere keer nog wat mee van de pompoen-familie. Dit weekend hebben daardoor de augurken, mini-komkommer en een pompoen (baby delicata) de weg naar tuin en kas gevonden.
De dahlia's zijn de kas uit. Twee zijn er in de moestuin terecht gekomen voor de snijbloemen. De andere 4 hebben een plekje gevonden in de achter- en voortuin.

De laatste maisplanten zijn vanuit de kas in de tuin gezet. 
De laatste bietjes zijn gezaaid. Dat bed staat nu helemaal vol. De eerste bietjes komen ook al op.
De laatste bonen zijn gezaaid, stamslabonen maxidor, stamslabonen purple queen en de laatste zaden van de paarse dwergbonen die ik ooit in Schotland heb gekocht. 
Tevens zijn er een aantal kruiden gezaaid, peterselie, wortelpeterselie, chinese bieslook, dille en sesam.
de tuin vanmiddag
En dan nu de onverwachte gast. Vanmiddag is een koolmeesje door ons defensiemechanisme gekomen. Het koolmeesje werd gevonden achter de vuilnisbak in de keuken. Daarvoor moest eerste de hele woonkamer gepasseerd worden. Ons defensiemechanisme, de kat, lag ergens in de tuin rustig te slapen.......
de indringer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten