woensdag 18 juni 2014

Drie d's

Druk, de eerste D. De afgelopen weken waren we iet wat druk met van alles en nog wat waardoor de blog bijwerken er even niet inzat. Het festivalseizoen is losgebarsten. Verder waren een paar toffe artiesten in Nederland. Daardoor heel wat uurtjes meeblerend met the Rolling Stones, Metallica, Joe Bonamassa, Prince en tenslotte ook nog Pearl Jam doorgebracht. Het was weer leuk.

Dieven, de tweede D. Dat was er ook bij ingeschoten. Afgelopen maandag eindelijk het laatste deel kunnen doen. Daarmee een kruiwagen vol met blad en dieven verwijderd van de tomatenplanten. Omdat de kas zo vol is met planten ben ik dit jaar vroeg begonnen om blad van de tomatenplanten te verwijderen. De eerste tomaten zijn al gespot.

En dan de derde D, dunnen. Daar kom ik dus echt niet aan toe. De druiven moeten gedund (gekrent worden) want de plant hangt behoorlijk vol. Er beginnen al mooie trossen te vormen.

Wat heb ik dan wel gedaan. Bessen oogsten en eten. Mjammie. Onderstaande foto is van een paar weken geleden. Nu halen we per keer er 1,5 kg bessen vanaf. We zijn dus weer begonnen met invriezen van losse bessen. Anders gaan we wel heel zuur kijken.....
De kruisbes doet het dit jaar goed. Ik kan er dit jaar een maaltje vanaf halen. Dat is een behoorlijke winst ten opzichte van die ene bes van vorig jaar.
Ook de komkommers gaan goed. Daar neem ik er een per dag van mee naar mijn werk, om daar op te knabbelen.
De sla blijft drama. Ik heb inmiddels een slakkenkwekerij, althans dat was het voor maandag. Maandag heb ik rijkelijk gestrooid met slakkenkorrels. Rondom de dahlia in de achtertuin had ik dat eerder al gedaan en dat heeft geleid tot een slijmerig massagraf. Hopelijk worden deze plantjes wel volwaardige planten. Al het andere zaaigoed heb ik nu in potten op de tuintafel. Hopelijk kost ze dat net te veel moeite.....

groene rode bessen
tuinbonen in bloei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten