zondag 27 april 2014

Eindelijk regen! Gelukkig geen hagel!

Zo eindelijk is er regen gevallen. Woensdag was er al het een en ander beloofd. Die regenbui stelde niet heel erg veel voor. Ik was in de tuin en heb na de bui doorgewerkt, ik was zo weer droog.
Donderdag dat was een ander verhaal. In Soesterberg, waar we wonen, kwam het met bakken uit de lucht.Gelukkig zat daar geen grote hagel bij. Een paar kilometer verderop in Zeist en De Bilt was de schade heel erg groot. Bij een boer waar we ons vlees kopen was de rabarber en de spinazie kapot door de hagel. Gelukkig is dat ons bespaard gebleven.

Woensdagavond heb ik alle bedden kunnen schoffelen. Daarna de jonge plantjes besproeid omdat de grond heel erg droog was.
Gisteravond het stuk waar de kalebassen komen geschoffeld. Vandaag de tunnel van de sla verwijderd en uitgehangen. De bogen klaar gezet voor de kolen. Verder her en der wat onkruid verwijderd.  En toen maar naar huis, ik was de gestage regen toch wel een beetje zat.....

Gezaaid:
pluksla
gewone sla
erwten (op plekken waar ze niet goed zijn opgekomen)
tuinbonen (op plekken waar ze niet goed zijn opgekomen)
Biet, egyptische platronde
biet, detroit
biet, cilindra
gladiolen 
courgette italiaans
courgette rond
kalebas
gele reuzen pompoen
kakai pompoen
butternut pompoen
baby delight pompoen
jack o lantern pompoen
augurk
snack komkommer

geplant:
siermais (hiermee loop ik een risico als er nog nachtvorst komt)

geoogst:
de eerste groene asperges ooit!
de tuin vanochtend


de bessenstruiken hangen vol!

1 opmerking: