zondag 30 maart 2014

Volle kraamkamer

Pfff, ik heb inmiddels toch wat last van mijn onderrug. Niet zo heel erg gek als je weet dat k begonnen ben met het keren van de composthoop. De onderste helft van de hoop ben ik aan het zeven en aan het verdelen over de tuin. Kortom hard werken.
Omdat het zulk warm en droog weer is, heb ik ook alle bedden geschoffeld. Waarom zou je alle moeite doen om onkruid te verwijderen wanneer dat door de zon als bijna vanzelf gaat....
Voor mijn rug helpt het ook niet mee als je je fiets iedere keer helemaal volpakt. Van het weekend mochten er een zootje potten, dahliaknollen, potgrond en stenen mee naar de tuin. 
Een van de knollen van vorig jaar was zo groot dat hij niet in een pot ging passen. Die is daarom in tweeen gegaan. Ik heb de hoop dat ik door ze nu al in potten in de kas te zetten ik de slakken voor ben. Vorig jaar werden de jonge scheuten van een van de knollen zo snel opgegeten dat ik de plant zelf nooit gezien heb.
Uit een van de bedden heb ik vorige week nog een mooie aardappel te voorschijn weten te halen. Die heb ik vandaag in de oude wasmand gezet met potgrond. Hopelijk krijg ik daar nog een mooi maaltje uit. De mand staat nu nog even in de kas.

De kraamkamer op zolder begint ook aardig vol te raken. Veel gezaaid dit weekend.

Gezaaid buiten:
sjalotten
bieten, 4 soorten

Gezaaid binnen:
prei
afrikaantjes
petunia
siermais
suikermais

Geoogst:
pastinaak





de kas met dahliaknollen en aardappel
de kraamkamer
de kool van vorig jaar na een warme dag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten