zondag 9 maart 2014

Lente

Van het weekend weer veel kunnen doen.
Voor de kapucijners en de peulen heb ik van de week nieuw gaas gekocht. Dat heb ik neergezet en direct de kapucijners en de peulerwten langs dit mooie nieuw strakke gaas gezet. De indeling ietsje andes gemaakt in het bed waardoor ik als het goed is meer opbrengst heb van dat bed.
De tuinbonen, driemaalwit zijn daar ook gezaaid. Deze blijven tijdens het koken wit en zijn iets zoeter van smaak. 

Alle pootuien staan in de grond. In het tweede bed is nog ruimte voor de zaaiuien die op zolder staan. De knolselderij, pastinaak en venkel. 

In het vroege kolenbed heb ik een klein kasje gezet waar ik de kolen heb gezaaid. Het kasje staat er voor het geval er toch nog wat kou komt.
Gezaaid:
  • Rode kool langedijker
  • Rode spitskool
  • Spitskool, murdoc
  • witte kool, express
  • witte kool, brunswijker
  • witte kool, deense bewaar
De rabarberplanten en een deel van de aardbeien bevrijdt van hun onkruid en voorzien van koemestkorrels.

Tevens dit weekend pakezeltje gespeeld. Onder de regenton liggen een paar tegels die ik liever in de vorm van een pad zie. In de voortuin hebben we stenen over die we nergens voor kunnen gebruiken. Dus iedere keer als ik naar de tuin fiets neem ik weer wat stenen mee.
Vandaag zijn daar ook nog 2 balkonbakken met aardbeien bij gekomen. Die staan nu in de kas lekker op te warmen zodat ze eerder beginnen met het produceren van aardbeien.

En tenslotte vandaag ook weer verder gegaan met het schilderen van de kas. De voorkant is nu ook een stuk beter beschermd tegen het weer. 

Geoogst:
witlof
veldsla
de kas in fris appeltjes groen


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten