zondag 7 april 2013

Lente

De lente is eindelijk gearriveerd. Van het weekend nog 3 bedden kunnen spitten. Ik ben daardoor ruimschoots over de helft.
Ik heb de tijd vooral gestoken in het zaaien dit weekend. Voor komende week zijn er betere temperaturen en regen voorspeld. Kortom groeizaam weer.

Gezaaid:
Wortelen, white satin
Wortelen, Cantenay red cored 2
Lente ui, rood

Tuinbonen, 3-maal wit
Rijs-capucijners, Blauwschokkers
Doperwt, kreukzadige langstro
Peul-doperwt, sugar bon
Spiazie, Securo
Radijzen, halflang rode witpunt

Geplant:
Plantui, centurion
Tuinbonen, 3-maal wit
Doperwt, kreukzadige langstro

Van die laatste twee hoop ik dat ze het gaan doen. Ze stonden al die tijd al klaar om naar buiten te gaan en zijn daardoor erg lang en sliertig geworden.

Siertuin:
In de siertuin ben ik vooral aan het opruimen geweest. De bladhark door de voortuin gehaald zodat de resten van boomschors weg zijn (iets van de vorige bewoner).
Daardoor kon ik zien dat er toch nog wat zevenblad stond. Dat verwijderd met wortel en al, althans dat is afwachten.

Gezaaid:
Reukerwt, cupani org 1699
Diantus barbatus, Sweet William
Afrikanen (binnen)
Petunia (binnen)

Geplant:
Roos op stam, wit en Bambino (rose)


De krokussen staan nu helemaal open

Geen opmerkingen:

Een reactie posten