zondag 14 april 2013

Citroentjes

De lente is gearriveerd! Vandaag de eerste vlinders, citroentjes, gesignaleerd. Daar wordt ik heel erg vrolijk van.

In de moestuin van het weekend het een en ander gedaan.
De kooi om de bessen gerepareerd. De bevestigingsmethode van vorig jaar was niet heel erg robuust. Hopelijk blijft dit wel zitten.
Niet gespit. De bedden die nog niet gedaan zijn doe ik zodra ik ze nodig heb. Zo hou ik wat energie over voor de andere dingen die moeten gebeuren.

Gezaaid:
Schorseneren
Pastinaak

Geplant:
Sjalotten, red sun

Naar de kas verhuisd, vanaf de vensterbank:
kolen
knolselderij

Siertuin 
Hier heb ik iets meer gedaan van het weekend.
De bol van de Ariseama costatum kon eindelijk de grond in. Die lag sinds vol van de bol in de koelkast.

Geplant:
Dicentra spectabilis
Tricyrtis hirta, Paddenlelie
Passiflora
Echinacea pupurea, magnus
Sedum, herbstfreude

Voor de passiflora hebben we een mooi rekje gemaakt tegen de gevel van het huis.


Dicentra spectabilis

1 opmerking:

  1. Lekker hè, dat t nu eindelijk lekker weer is om buiten bezig te zijn! !

    BeantwoordenVerwijderen