vrijdag 15 juni 2012

Te weinig tijd

De titel zegt het al. Ik heb het gevoel dat ik iets aan tijd te kort kom her en der.
In de moestuin heb ik vorige week behoorlijk wat onkruid kunnen verwijderen.
De tomaten zijn allemaal opgebonden tegen stokken of spiralen en gediefd.

De komkommers hebben ook allemaal een stok waaraan ze zich omhoog kunnen slingeren. De eerste komkommer is geoogst.

De courgettes is een verhaal apart. Voor de vakantie had de planten geplant. Helaas stond er na de vakantie niets meer. Dus een nieuwe zaaipoging direct in de volle grond. Daar komt tot op heden niets van op.
Vandaag naar het tuincentrum geweest en uit pure ellende twee planten gekocht. Ook nog een paar zaden in de grond gestopt en die op de vensterbank gezet.

Met aardbeien gaat het wel fantastisch. Van de week 1,5 kg kunnen oogsten!

De aalbessen kleuren wel maar de onderkanten van de trosjes blijven tot op heden wit. Een beetje zon zou geen kwaad kunnen!

Ondertussen zijn we in de tuin rond het huis ook flink aan de slag. De voortuin is een stuk leger. Er stonden iets te veel planten in. En sommige planten waren zo groot dat ze tot de eerste verdieping kwamen. Die zijn eruit.
De clematis in de achtertuin stond een mooie jasmijn te wurgen. Die is deels gesnoeid. Al was dat niet heel makkelijk en nog niet helemaal gelukt. De jasmijn staat gelukkig nog steeds in de bloei.

Voor de tuin rond het huis ga ik dit weekend beginnen met stekken. Als ik alle planten moeten gaan kopen die de tuin moeten gaan zitten we direct aan de grond. ;-)

Kortom te weinig tijd voor alle plannen die we hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten