dinsdag 19 juni 2012

Open dag

De open dag van de ons moestuincomplex komt eraan. De druk om de tuin netjes te krijgen neemt dus ook toe.
Zondag het centrale pad onkruidvrij gemaakt. Ondertussen werden de aardbeien en bessen geplukt. (Toch handig als je daarvoor personeel hebt ;-) )
Gisteravond het bed naast de kruisbes schoongemaakt en direct opgefleurd met een dahlia vol in de knop.
De dahlia had ik thuis in een pot gezet zodat hij een voorsprong had ten opzichte van direct in de volle grond.

Ook het uienbed ziet er na wieden weer een stuk beter uit. Daar staat echt naar onkruid, kweekgras en pispotjes. Beide fijn onkruid wat je met wortel en al moet zien te verwijderen.

Brandnetels geplukt voor het maken van gier.
Dat is direct twee vliegen in een klap. De brandnetels zijn weg en ik ben voeding aan het maken voor de jonge prei. Ik ben benieuwd hoe snel de lucht in de kas niet meer te harden is. Want daar staat de emmer met brandnetel en water te rotten......

Niet veel gezaaid, alleen basilicum en kervel. Iedere keer als ik er ben probeer ik wat te zaaien maar dat lukt helaas niet altijd.

Het oogsten gaat goed, veel bessen en aardbeien. Ook de komkommers groeien goed en hebben we al een keer kunnen eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten