zondag 3 juni 2012

Maar het stinkt niet......

Vorig jaar kreeg ik een origineel cadeau voor mijn verjaardag. Een emmer olifantenstront! Je moet er maar opkomen.
Bij het geven werd er door deze lieve vriendin vertelt hoe ze aan die olifantenpoep kwam. Ze had dierentuin Amersfoort gebeld. Toen ze vertelde dat ze graag wat olifantenpoep wilde kopen werd de vraag gesteld wanneer ze het op wilde komen halen omdat het nog niet in een emmer zat. (Het was blijkbaar al wel uit de olifant...). Ze kon het over een uurtje ophalen.
Bij het ophalen werd haar vertelt dat de olifantenpoep niet zou stinken omdat een olifant een vegetariƫr is. Moet je net tegen deze vriendin van me zeggen, die is namelijk zelf ook vegetariƫr.....
Vandaag was het tijd om de emmer open te trekken. Ik moet zeggen de lucht viel mee.
De courgettezaden zijn dus allemaal op een flinke olifantenkeutel gezaaid.

Gisteren ben ik na 3 weken vakantie begonnen met het wieden van onkruid. In totaal zijn al 6 bedden onkruidvrij.
 
Gezaaid:
witlof (de rest was onregelmatig opgekomen)
snijbiet, wit en rood
snijsla
knolselderie (helemaal niet opgekomen)
spruitkool (helemaal niet opgekomen)
knolvenkel (helemaal niet opgekomen)
witte kool (slakken)
witte platte rapen
Boerenkool
roodlof
maanzaad
pompoen kakai (dood door vorst?)
pompoen howden (dood door vorst?)
courgette spaghetti
courgette partenon
courgette italiaans

Geoogst:
krop sla
snij sla
aardbeien




Geen opmerkingen:

Een reactie posten