donderdag 1 december 2011

Snijbietsalade

Een tijd geleden had ik beloofd dat ik het recept voor snijbietsalade zou bloggen. Ik heb eindelijk een gaatje kunnen vinden.
Het recept is niet zelf bedacht maar vond ik op de site www.snijbiet.nl . Uiteraard kon ik het niet laten om het recept een beetje te veranderen.

Voor het mooiste effect kun je veelkleurige snijbiet gebruiken.

Ingrediƫnten:

  • 200 g snijbiet
  • 4 eetl. olie
  • 1 eetl. citroensap
  • 1/2 theel. mosterd
  • 1 theel. honing
  • zout en peper
  • handje pijnboompitten
  • uitgebakken spekjes
  • 1 appel

 Snijbiet wassen en alleen het blad in reepjes snijden. De dikke stengels worden niet gebruikt.
De appel schillen en in partjes snijden. Meng de appel met de snijbiet.
Dressing kloppen en door de salade scheppen.
Pijnboompitten roosteren in een koekenpan en over de salade strooien. Bak de spekjes en voeg deze als laatste toe.

Eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten