zondag 21 augustus 2011

Erfenis

Vandaag hebben we de erfenis geoogst. Mijn buren hadden vorig jaar de aardappelen niet geoogst omdat de opbrengst tegenviel. Gevolg dit jaar een enorme opkomst aan planten.
Nadat er wat rotte uit zijn gegooid hield ik toch nog 8,6 kg over. Een rood-schillige soort.
Ik benieuwd of ze ook lekker smaken.

Vandaag verder de paksoi uitgeplant net als de andijvie.
Ook bij mijn schoonvader nog 12 planten kunnen neerzetten. Ik had echt voldoende.

Iets waar ik ook voldoende van heb zijn aardbeienstekken. Het zijn de stekken van eerste-jaars-planten. Ze geven grote aardbeien (niet door-bloeiend). Laat weten als je wat wilt hebben, je kunt ze zo komen halen.

Op het complex zijn ook al verschillende mensen met phytophtora. Ik heb nu nog nergens last van. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt. We wachten het rustig af en oogsten ondertussen wat kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten