zaterdag 27 augustus 2011

Braam eruit

Ondanks de regen vandaag toch naar de tuin geweest. Een paar klussen gedaan waar ik lang plezier van ga hebben.
Allereerst de braam is eruit. Was geen fijne klus. Hij bleek ook meer bij de buren te staan als bij mij.
Ik moet nog wel het hek repareren. Die heeft de slachtpartij ook niet overleefd. Ik wil het gaas erin zijn geheel tussenuit halen en vervangen voor lage paaltjes met een draad. Dan blijft er niet veel onkruid in het hek hangen en ik kan er onderdoor schoffelen.
Verder is een van de paden op het 'nieuwe' stuk ontdaan van onkruid, voorzien van anti-worteldoek en houtsnippers. Weer een pad wat niet geschoffeld hoeft te worden!!!

Daarnaast het bed van de snijbiet onkruidvrij gemaakt.
En een begin gemaakt met het onkruidvrij maken van het rommelstuk. Daar ga ik nu echt wat van maken. De aardpeer gaat hier na de winter heen. En voor de winter wordt de mierikswortel hier nog heen verplaatst. Die neemt te veel ruimte in op een stuk waar veel zon komt.

Totaal is er 1,5 kruiwagen van de tuin verwijderd. En het is pas zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten