zondag 17 oktober 2010

Compostbak "even" verplaatst

Deze klus had ik al in mijn hoofd toen ik hoorde dat de buren er mee zouden stoppen en bleek dat ik hun stuk kon overnemen. Twee compostbakken zijn best handig maar dan moeten ze wel naast elkaar staan. Die van de buren stond mooi op de rand van hun terrein. De mijne stond in het midden. Helaas was dit wel degene die het volst was....
Vanochtend met een riek en een grote emmer aan de slag gegaan en om de compostbak leegte scheppen. De compost is in de bak van de buren terecht gekomen en deels in de tuin zelf.
Na 1,5 uur was de bak leeg en verplaatst.

Daarna het bed met de mais opgeruimd. Waarbij de resten direct in de compostbak konden. En de aardbeienplanten eindelijk in de grond gezet. Dat bed ziet er dus ook weer netjes uit.

Het was even een klus maar je ziet ook echt resultaat. De rest van de dag mag ik met mijn voetjes omhoog zitten. Heerlijk!

mijn oude bak (vol)
de bak van de buren
de nieuwe situatie
het nieuwe aardbeienbed

O, ja mijn compostbak bestaat uit 4 pallets. Of te wel een kuub compost moest verplaatst worden.... Maar dat hadden jullie misschien al aan de foto's gezien. ;-)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten