zondag 10 oktober 2010

And the winner is......

Vanochtend even met de auto naar de tuin geweest. Ik zag het niet zo zitten om de oogst van vandaag mee te nemen op de fiets. Ik had namelijk besloten dat De Pompoen naar huis mocht.
Het is wel duidelijk dat het een kanjer is. Thuis gekomen heb ik hem op de weegschaal gezet. Het gewicht: 22,2 kg!
Volgend jaar moet ik de pompoen wel eerder op zijn kont zetten. Nu is hij door zijn gewicht aan een kant behoorlijk plat geworden.

Ook vandaag een foto in de kas genomen. De meloenkomkommers beginnen het toch te doen. Ik had de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven. Ze zijn duidelijk anders als de gewone komkommer of de augurk. Ze zijn namelijk aaibaar.
De meloenkomkommer ziet eruit als komkommer maar smaken als meloen. Ik ben benieuwd. Want oogsten zit er voorlopig nog niet in.

de meloenkomkommer

1 opmerking:

  1. Dacht even aan de olijfkomkommer, maar dat is weer iets heel anders!!

    Ik vind deze wel interresant! Ben benieuwd!!
    Denk je dat hij nog rijp word??

    Je pompoen is een flinke geworden, zeg! Nee, om die op de fiets mee te nemen zal moeilijk zijn. Wat ga je er mee doen?

    Wat een weerje he!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen