maandag 25 februari 2019

Afwasmiddel maken

Er zijn verschillende recepten te vinden voor het maken van afwasmiddel. Vind het bos maar eens door de bomen met zoveel recepten.
Een deel van de recepten kan niet kloppen, daarin worden de ingredienten soda en azijn gecombineerd. Een zuur en base combineren en je eindigt met zout water. Dat gaat niet werken als afwasmiddel. Dus geen van die recepten heb ik geprobeerd.

Onderstaand recept zag er veel belovend uit:
  • 400 ml heet water
  • 15 gram (ongeveer een grote eetlepel) groene zeep (Driehoek)
  • 1 tl baking soda
  • 1 el sodakristallen
Alle ingrediĆ«nten samen gevoegd in een lege afwasmiddelfles en goed schudden.
En dan het resultaat. Werkt het? Ja, als afwasmiddel is het prima. Er is uiteraard wel een maar. De plaatjes die je op het internet tegenkomt zijn allemaal prachtig.

Afwasmiddel, egaal

En dan mijn werkelijkheid. Mijn afwasmiddel zag er snel niet meer uit zoals op bovenstaande foto maar zoals op onderstaande foto. Ligt dit aan mij? Of is de werkelijkheid op het internet toch niet zo mooi. Mij advies voor dit afwasmiddel, voor gebruik schudden. En in vergelijking met gewoon afwasmiddel voorzichtig doseren want dit middel is zeer vloeibaar. 
Afwasmiddel na enkele minuten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten