zondag 5 juli 2015

Kerstaardappelen

Het lijkt een vreemde titel maar dat valt mee. In augustus 2014 heb ik een bericht gepost: nieuwe aardappelen met kerst? Met de kerst had ik die aardappelen niet. Het groen was wel even zichtbaar maar dat stelde niets voor en dacht dus ook niet dat het zin had om te oogsten.
Ik had ook geen zin om de boel op te ruimen en heb de wasmand laten staan in de kas. Hij stond niet in de weg. Na de winter kwam het groen echt tot leven en heb ik de mand bewust laten staan. Uiteindelijk heb ik hem toen het warmer werd naar buiten verplaatst. Ruim water blijven geven want het loof heeft de neiging om snel te gaan hangen. Water blijft tenslotte niet in de mand staan.

Tot 07 juni. Toen werd het loof geel. Tijd om toch maar eens op te gaan ruimen.
En er zaten zowaar wat aardappelen in, 550 gram. Niet veel maar genoeg voor 2 maaltijden.

Experiment is niet geslaagd, het doel was tenslotte nieuwe aardappelen met de kerst. Geen idee hoe de Engelsen het doen mogelijk hebben die een verwarmde kas en is dat de truc om de aardappelen wel te laten groeien.
Ik heb nu iets eerder aardappelen gehad maar niet veel eerder als sommige tuingenoten. Weet niet of ik experiment nog een keer ga herhalen. Wie weet, die wasmand staat er toch...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten