zondag 19 januari 2014

Taart voor de vogels

Vandaag even de naar de moestuin geweest. Ik had bedacht dat ik best kon beginnen met zaaien.
In de koude bak heb ik een winterharde sla gezaaid en spinazie. Als het zo zacht blijft dan heb ik een voorsprong. Wordt het toch nog winter, pech.

Verder de druif gesnoeid en geleid. De foto's maken duidelijk waarom dat moest....
voor het snoeien en leiden

na het snoeien en leiden

Ik heb de druif er een aantal jaar geleden ingezet zonder er veel aan te doen. En dat begon zich te wreken in weinig licht. Mijn haar bleef bovendien constant in de takken hangen. Tijd om er wat aan te doen.

Verder is de natuur een klein beetje in de war. In het gemeenteplantsoen zijn de rozen opnieuw gaan bloeien. En in onze eigen voortuin bloeit een van de anemomen. Die is 5 maanden te vroeg!
Anemoon in januari

Verder is het dit weekend het weekend voor de tuinvogeltelling. In de kerstvakantie had ik daarom al een taartje gemaakt voor de vogels. Ondanks het warme weer wordt er toch al van gesnoept.
Volgende week probeer ik wat foto's te maken van de plantjes in de propegator want die gaan ook al heel erg goed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten