maandag 1 juli 2013

De Strijd!

De Strijd tegen het onkruid is nog niet gewonnen. Afgelopen week een keer een avond geweest omdat de hoeveelheid onkruid me echt te gortig werd. Ook van het weekend veel onkruid verwijderd. Vriendlief is mee geweest om de mesthoop aan te vullen. Die bak is ook weer vol.

Langzaam kunnen we meer oogsten. De pluksla gaat hard net als de kroppen sla. De aardbeien kunnen geoogst worden net als rode bessen.
Van de rabarber blijf ik vanaf nu af. Na Sint Jan oogst ik daar niets meer van om de plant op krachten te laten komen.

Gezaaid:
boerenkool

Van het weekend zijn we ook naar Fleurig geweest. Een beurs voor huis & tuin bij Kasteel de Haar. Er stonden een paar kwekers daar nog een paar Allium bollen en een Lupine gekocht. Ook een tuinmes voor in de moestuin.
Toch snap ik dat soort beurzen niet, wat doen al die stands met kleding er? Als het nou tuinkleding was kon ik het begrijpen maar met een jurkje ga ik alleen in de tuin zitten en zeker niet werken....

In de achtertuin bloeien naast de Clematissen ook de Passiflora. Het openen van de bloem konden we gisteren mooi volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten