zaterdag 18 februari 2012

Bruine boerenkool

De titel slaat niet op de hap die ik een collega een keer naar binnen zag werken in onze kantine. Dat was direct een bevestiging dat warm eten in onze kantine niet tot de opties behoort! Brrrr.
Het slaat op de toestand van de boerenkool in de tuin. Over boerenkool moet de vorst maar dit blijkbaar wel een ondergrens aan. De temperaturen die we nu gehad hebben of de sneeuw hebben er voor gezorgd dat de boerenkool er bruin bij stond.
Vandaag is dat hele bed dus maar opgeruimd. Helaas.

Vandaag heb ik hulp gekregen van mijn lief. We hebben daardoor alle plantenresten ontstaan door vorst kunnen opruimen. Het middenpad bijna helemaal kunnen afmaken.
En een deel van de tuin bladvrij kunnen maken. Kortom heerlijk opgeschoten.
Vanaf morgen kan ik beginnen met spitten.

Vandaag hebben we nog wel prei kunnen oogsten. Die staat er ook minder goed bij maar is nog steeds eetbaar!

2 opmerkingen:

  1. Als de lente zo komt (sprak zij optimistisch :)) lijkt boerenkool toch lang zo lekker niet meer joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel jammer op zich, want ze zeggen idd dat ie lekkerder zou zijn na de vorst. Mijn boerenkool komt altijd uit de vriezer van de supermarkt, die zet ik nooit zelf.
    Das nog een zware klus om te gaan spitten! Maar wel fijn als het dan weer klaar is om in te zaaien.Laat het voorjaar maar komen :)

    BeantwoordenVerwijderen